Hoe werkt het?

Als je meldknop in de SOSHELP App indrukt zoekt de App zelf verbinding met BHV-ers in de directe omgeving. De SOSHELP App zoekt altijd naar de twee dichtstbijzijnde  BHV-ers en zorgt voor een directe verbinding. Tussen degene die hulp zoekt en degenen die hulp kunnen verlenen wordt een videoverbinding gelegd. Er is dus direct contact met de eerste BHV-er die snel naar je toekomt. De tweede BHV-er kan ook direct meekijken, meepraten en bijvoorbeeld instructies geven.

Mocht de SOSHELP App geen contact kunnen leggen met hulpverleners, dan krijg je direct een melding om 112 te bellen. Dat kan met één eenvoudige druk op de knop 112 die dan in beeld verschijnt .

Hoe kunnen mijn medewerkers zich aanmelden?

In de iOS App Store of de Google Play Store zoek je naar SOSHELP, of klik hier om de SOSHELP App direct te downloaden. Bij de eerste keer aanmelden wordt iedereen standaard als Medewerker ingelogd. BHV-ers worden vooraf door het hoofd van de BHV of HR aangemeld.

De Nationale BHV-App

Hoe zit het met de privacy?

SOSHELP is geen database en houdt dus geen gegevens bij. Je kunt er zelfs voor kiezen om onder een fake-naam in te loggen. Je naam is voor de werking binnen de SOSHELP App niet van belang. Er is alleen een verbinding nodig. De app zoekt alleen verbinding met gebruikers en hulpverleners binnen de geofence. Deze telefoons moeten dus ‘zichtbaar’ voor het systeem zijn. Je beschermt je telefoon met je wachtwoord. Je telefoonnummer is niet zichtbaar en wordt ook niet geregistreerd.